onsdag 1 september 2010

Trädgårdsfest på Sofiero del 2



Daliorna blommade. Jag kan inte skryta med att jag är duktig på det där med dalior. Har faktiskt tagit livet av ett antal knölar genom att glömma ta in dem på hösten. Jag blir lite ledsen på mig själv när jag tänker på det.


För finns det bättre blommor att binda vackra buketter av?


Här visar jag några favoriter av dem vi såg på Sofiero.

Dalia Naples

Honka


Eveline

Jag tyckte de flyttbara planteringarna var häftiga. Speciellt skottkärran som fått en mjuk och varm höstskrud.





Det var det hela från Sofiero.


I morgonkväll är det ny träff med Vresrosorna, då med tema belysning.


Hur förbereder man sig för det?


Nattinatt


Mari

1 kommentar:

  1. jag blir så glad av dig, och din fina blogg. Snart kommer jag hem och köper mitt halländska torp, då ska jag bombadera dig med trädgårdsfrågor.

    många kramar

    SvaraRadera