onsdag 20 oktober 2010

Äpple, vitlök och Mount Hood

Inte vill man att vitlöken som man precis planterat för att få ta del av till våren redan ska ha kommit så här långt!
-Det är väl därför man inte ska plantera den för tidigt, sa väninnan Anette och gav mig rådet att peta över lite jord

Narcissen Mount Hood har fått ta plats i mitt gula land, spännande att se till våren om den vill förgylla vår trädgård.


Äpplena är nedplockade, tyvärr fick jag plocka bort ganska många som fått sig ett fågelbett eller var skadade på annat sätt.

Hej så länge!





2 kommentarer:

  1. Hrm...då får vi hoppas på att det rådet var genomtänkt ;-)

    Jag blev inspirerad att göra en smaskig enkel äppledessert när jag såg Träfgårdsfredag sist. Blev en helsmaskig variant (kommer inte riktigt ihåg hur dom gjorde men...)

    Peta ner äppleskivor i fräsande smör på järnet. Häll över en drös muscovadosocker och stek på. Innan du smaskar i dej detta med lite glass eller något annat så häll över en dutt calvados.

    SvaraRadera
  2. Det måste testas, kanske blir en bra lördagsdessert!

    SvaraRadera