söndag 25 september 2011

Äppel päppel piron paron

Idag har äppelträden fått sig en ansning hualigen så högt det är. Jag är inte klar (har massvis med vattenskott) men kommit en bra bit på väg. Sen blev det både äppelpaj och äppelkräm på Bella Boskov som bär rikligt med frukt i år.


Jag klipper nu, och hoppas på att det inte är för sent, för att slippa så mycket vattenskott. Sen är det ju trevligare att klippa äppelträden en vacker septemberdag istället för att frysa om händerna i februari. Då kan jag sitta inne med min frösådd och mysa i brasans sken istället.



Vi har vår eget lilla mickelmässbord utanför entrén.





Önskar er en fin vecka!

1 kommentar:

  1. Mina Discovery är slut, så nu väntar jag på Ingrid Marie. Har små träd, hårt beskurna. Hur vågar du stå på den höga stegen? Finns inget som svenska äpple!/Christina

    SvaraRadera