lördag 24 april 2010

Tulpaner från Amsterdam

Härliga tulpaner hör våren till...i alla möjliga färger! Så jag bad snällt när mamma begav sig till Holland "snälla mamma köp med dig några hem till mig" Det gjorde hon:) svarta "Queen of the night", rosa &vita med fransiga kanter " Francy frills", lila fylda "Blue diamond" och förstås härliga limegröna. Dessa lökar kom i jorden idag på förmiddagen och ska enligt anvisning blomma om sex till åtta veckor.




Sen hade vi barnvakt fyra långa timmar för att jag skulle få träna på att lämna bort lilla O, det gick bra hon hade inte varit ledsen alls! Maken och jag var och käkade på laxbutiken sedan bar det av till grannstaden för lite shopping vi behövde en ny hjulabår till trädgården.


Vi tittade även på möbler till uterummet, hade tänkt mig ett slagbord med tillhörande romantiska stolar men har tänkt om lite kanske blir det blandannat den här soffan från Rusta.

Nu ska jag och familjen tillbringa lite tid till i trädgården!


2 kommentarer:

  1. å allt ni gör låter så mysigt :)
    gott att det gick bra med lilla O hos mormor

    ha det gott i den krispiga våren
    kramar

    SvaraRadera
  2. Så hääärligt!
    Klart alla lilla goa leende O fixar fyra timmar nånannanstans.
    Fräckt med att plantera tulpaner nu. Berätta mer sedan om det.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera