tisdag 4 maj 2010

Härliga Vår!

Nu kittlar våren i varje hörn av trädgården, denna lilla skönhet slår ut varje år lagom till min födelsedag.



Och ja ni som läste min önskelista, jag fick en hel del härligt till trädgården i födelsedagspresent! Presentkort på Felix, nu ska det införskaffas en Romeo och en Julia (havtornsbuskar) till Oasen...Magnolia passar bra när vi ska bredda landen vid altanen...redskapsväska...rosa trädgårdshandskar...en liten bordsdekoration i keramik med hål för små inplockade blommor...en vindflöjel i form av en häxa :) undrar om det är mig den föreställer?...roslila förgätmigej och den underbara klassiska Mårbacka pellisen (Alicia min hade inte överlevt och mammas är för tanig för att ta sticklingar på tyvärr, vet dock att de säljer dem till bra pris på Blomsterbörsen) Av lilla O och Anders fick jag ett nytt objektiv till kameran, JIPPI därav den fina bilden på backsippan.


Min käre Make och min trevlige hyresgäst har gjort ett jätte jobb med denna stubbe, nu är den väck....

...och kvar blev denna plätt som Maken nu sått igen med gräs.
Detta lovar gott! Den röda vinbärsbusken är fylld med små klasar som ska bli saftiga, syrliga bär, den vita likaså men den svarta däremot bar inga bär förra året och det verkar vara samma i år, måste införskaffa en ny eller kanske två eller möjligtvis tre buskar.

Hyacinterna blommar!
Och våren är verkligen verkligen här!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar