tisdag 14 juni 2011

Frukt, frukt, frukt det är min melodi...

...gissa om jag blev glad när jag såg att vi har flera aprikoser på trädet i år


och att vinstocken bär druvor för första året



Det är baltiska druvor som är härdiga i vårt klimat. Vi har både blåa och gröna men det är den blåa som växer bäst den gröna bär inte frukt ännu. Jag vet att man ska klippa stänglarna tre bladpar efter druvklasen men när ska man göra det? Någon som vet?


Anders och lilla O är ute och plockar fläder så ikväll ska det saftas


Kram

2 kommentarer:

  1. Ser härligt ut med aprikoser. Och vindruvor är underbart. Jag skulle gräva ner den turkiska vindruvan i uterummet - alltså i jorden. Tror den kan klara vintern om den slipper vindarna. Men kolla med grannarna hur de brukar göra...
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vilka gröna fingrar du har! :) OCh hemmagjord flädersaft är nog något av det bästa som finns! Kram på dig.

    SvaraRadera