fredag 15 juli 2011

Hej

Vresrosträffen som gick av stapeln onsdags var urtrevlig. Fru rosenvit visade upp sin underbara lilla trädgård med sådan otrolig mångfald. Hon är mästare på att få till det där lilla extra så man känner sig innerligt välkommen både när det gäller trädgård, inredning och meny.


Dagen har tillbringats mestadels här hemma. Har fixat lite i växthuset, bundit upp stockrosor, handlat, bakat muffins (skulle varit annanas salvia i men när jag smakade på växten smakade den inte ett dugg som jag mindes att den skulle göra så det fick bli lime och citron istället), haft fikabesök, hunnit med en löparrunda, lagat pasta med kräftsås, målat lilla O:s växasäng och rensat lite ogräs.






Bilden ovan, också den från vår semestertripp gillar jag för dess kontraster. Den skira ömtåliga pellisen mot det rubusta gallret. Blir liksom balans. Dessa kontraster som harmonierar ska jag jobba på i min inredning såväl ute som inne.



Önskar er en trevlig helg!


PS Jag är inne på era bloggar men kan inte kommentera inläggen tyvärr, måste vara någon vajsing med bloggers system. DS

2 kommentarer:

  1. Tack för breömmet, det värmer.
    Du har hunnit med en hel del.

    När jag har problem att kommentera så kollar jag om det går att välja profil Namn/webadress. Där skriver jag in mitt namn och http://rosenvit.blogspot.com
    Det brukar funka. Jag får göra det här hos dig.

    Kramar Anna
    nu ligger dolmadesreceptet uppe hos mig.

    SvaraRadera
  2. Massor med fina Italien-bilder, det gillas! :)

    SvaraRadera