söndag 30 oktober 2011

Söndag

God Söndag
Sitter och funderar över dagens planer. Finns lite måsten och borden som ska göras. Nu dricker jag kaffe och väntar på att inspiration och ork ska infinna sig. Nu när hösten har kommit känner jag ett behov av mycket ljus gärna levande runt omkring mig. Det gäller även i trädgården men också där föredrar jag nog levande...hmm tror jag. Jag missade ju ljussättningstjosan med vresrosorna...
Igår Fyndade jag med stort F en lykta till trapppen (bild kommer kanske senare). Den är helt okej behöver stå ute lite för att tappa den lite alltför snitsiga finishen enligt min smak, lite rost så blir den perfa . Det var framförallt formen och storleken jag föll för. Jättestor lykta för att synas framför vårt jättestora hus, hade kostat 520 kr och de sålde den 199 kr. 
Så dagens planer är mest inomhusfix och trix vädret lockar inte jätte mycket...skulle i och för sig behöva städa i växthuset.
Nåja nu blir det först hamburgerbrödsbak i alla fall, lilla O fyller snart två år och firandet startar nästa helg med hamburgerbuffé är det tänkt.

Ha det så gott!

1 kommentar:

  1. Det där levande ljusbehovet har nog många av oss....och du, du missade ingenting när vi var iväg på ljussättningstjoset. It was nada!

    SvaraRadera