fredag 11 juni 2010

Regnet är bra.....

Ja jag försöker intala mig detta ialla fall så man inte blir aldeles tokdeppig, vill ju liksom njuta nu av sommaren.

Denna skönhet blommar i vår trädgård , det är en magnolia som inte blommar tidigt på bar stam utan nu, är väl därför den kallas "junimagnolia"






Det ser ut som det skulle kunna bli en hel del jordgubbar, nu har de fått massor med regn så nu behövs det massor av värme också, det hoppas jag på!






Funderar på om blåregn är giftigt? Det är så otroligt vackert tycker jag....hmm får nog kolla upp det.



Lilla O och jag har trotsat regnet mycket i veckan en dag när vi varit ute hade det till och med läckt in till min lilla goding...hon var lite våt om fötterna men lika glad var hon för det....




...........men vi önskar oss massor av skönna lata varma sommar dagar i skuggan på en filt!


Har varit runt och tittat lite på bloggar, det är många som har fina signaturer. Är det någon som vet hur man fixar det, liksom bilder högst upp i rutan där namnet på bloggen står har
inte lurat ut hur man gör på egen hand.

Ser fram emot trädgårdsfredag ikväll ett program att njuta till...kanske med ett glas rött vin att smutta på!

Kram




2 kommentarer:

  1. Halloj älskade Mari!
    Underbar bild på lilla O som börjar bli stor förstår jag av kommentaren med ett glas vin...
    Så fin din junimagnolia är. Bilder och "headers" kanske jag kan hjälpa till med lite, bara tid finns, annars pröva dig fram och testa.

    Vi hörs
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Junimagnolian är en älskling. Jag har en gammal planta som tyvärr krymper för varje år och därför vägrar blomma. Får nog försöka med ett nytt exemplar för trots att jag flyttat den till ett bättre lägre så tokvägrar den!
    En liten O har jag inte - min minsta fyller 12 i sommar, oj vad det gicks snabbt, men jag minns det gurliga 1-års skrattet!
    Eva

    SvaraRadera