torsdag 17 juni 2010

Litet besök på plantskola.....

gjorde jag och lilla O idag tillsammans med min syster....ja plantskola var kanske lite att ta i men vi var ute och shoppade sommarblommor till moster Lailas urnor i allafall. Vi fick vara smakråd!
Kunde inte riktigt gå därifrån utan att råka köpa med mig en liten blomma jag också. En chokladblomma bild kommer senare då mitt exemplar inte slått ut en. Chokladblomman är brun och doftar just choklad!

Lite förargligt att jag missade väninnan Anette i dag, hon var här hemma, men det var inte jag...skulle ha pratat lite gångar men det får vi göra någon annan dag.... hon hade lämnat efter sig en smarrigt recept med honungsmascarpone och limehallon.
Blommar i vår trädgård just nu gör





Köpte förresten nya möbler till uterummet i går, finfint
Ta han om er!





2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med allt som blommar nu. Chokladblomman är en favorit. Allt som är chokladigt är "lovely".
    Du att det där receptet ska jag nog pumpa Annette på, det lät hur gott som helst. Kanske något att sätt fram på midsommar...

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej, kikar in för första gången hos dig. Härlig blogg med fina blommor. Skrev ett inlägg här tidigare men det försvann...typiskt!
    Chokladblomman vilken är den? Är det cosmos nånting den har jag i en kruka faktiskt i växthuset men den har inte börjat blomma ännu. Åtminstone kallas den här chokladblomman men om den doftar choklad det återstår att se.
    Ha det gott
    Lotta

    SvaraRadera