torsdag 12 augusti 2010

De gula landet

Ja, jag funderade på om jag tycker om gula blommor?!

Bestämde mig för att flytta de gula blommorna till ett och samma land, för att kompromissa med mig själv och få lite ro i vårt stora perennland.

Det fick bli ett nytt land med formen barbapappa, gult med lila inslag och en buskpion på toppen, kan ni se det framför er?

Kom på att jag måste tycka mycket om gula blommor, för när vi flyttade dem till det nya landet, blev det inte så mycket kvar i det gamla landet!

Men så hade ju rosenplister och prästkragar också ätit upp många utav mina smååå perenner.
Dagliljor har jag gott om fick rensa ut lite! Oj det blev visst en hel skottkärra någon som vill ha?



Jag vet man ska inte flytta blommor när de blommar men det var ju nu jag hade tid!

Nästa vecka börjar Anders skolan och det känns som om jag vill ha ordning i trädgården då!

Och så kom det välsingnade regnet nu blir mina misshandlade plantor glada!

Mari

1 kommentar:

  1. Vi blir så intutade genom de flashiga trädgårdsmagasinen att vi inte tycker om gult... Framför den gula rabatten på Sissinghurst fick jag en uppenbarelse. Tror jag ska visa bilder för dig när vi ses.

    SvaraRadera