tisdag 17 maj 2011

Uppdatering...

... Det blommar minsan lite överallt i trädgården!



Smörboll





Nejlikerot






Allium hrm ja vanlig



Dubbel vitsippa (Tack Jeanette)

Nu har tomaterna fått ta plats i murhinkar i växthuset, gurkan har också fått flytta dit. Hoppas på riklig skörd...jag brukar ofta få gula blad på tomaterna, funderar på om det är för att jag ibland glömmer stänga växthuset på natten???

Vi hade vår tredje Vresrosträff för säsongen förra veckan. Tack Lotta! Vi är sju rysligt olika tjejer som har toktrevligt ihop. Temat den här gången var trädgårdsböcker och som tur var hade vi nära till Anettes bibliotek :-) Ska snart gå och lägga mig och läsa Refugium lånad av Anna.
Nästa träff ska vi tillbringa hos Anette med tema latinska namn.

Nattinatt







1 kommentar:

  1. Längtat efter en uppdatering här hos dej.....
    Vi ses hos mig! Vinum et musica laetificant cor (har ju just inget med växter att göra utan det andra viktiga i livet, och efter kvällen hos mig kommer du att kunna tolka det....:-))

    Annette

    SvaraRadera