fredag 17 februari 2012

Fröer fröer fröer

Ja min lilla order från impekta bestod av 3 sorter Basilika. Mycket basilika i växthuset, det gillar jag! Purpursolros, dubbel dvärgsolros limegrön zinnia äppelsolbrud och två sorter tagetes. Ja jag vet, det är tantvarning på mig men jag trivs med min tantiga smak. Bladpersilja och så ska jag testa sötpeppar i år. Sen har jag även bestält två sorters festliga morötter en lila "purple haze" och en gul "jaune du doubs".
I Helgen ska pelagonium australe, pelagonium elongatum och hibiskus cocineus petas ner. Tack Anna och Anette. Ja jag vet Anette jag skulle varit inne och botaniserat mer bland dina pellis fröer men hade lite brått när jag var färdig hos grannen, kommer gärna någon annan dag!




Nu är frösäsongen igång!
Mari

1 kommentar:

  1. Du e så välkommen när du dyker upp, d vet du :)) vi kanske kan ta en förfika i veckan?

    SvaraRadera