fredag 24 februari 2012

Sol ute Sol inne

Soli i hjärta, Sol i sinne. Tänk vad den påverkar blir aldeles lycklig och det spritter i trädgårdsnerverna.
Gårdagen bjöd på första fikan i uterummet.
Sen fixade vi till lite lökfint till trappen jag och lilla O.



Nu är jag väldans sugen på att ge pelagonerna lite ny energi, omplantering och flytt från källaren till uterummet...är lite rädd för att det ännu är för tidigt. Vad tror ni?



Detta är sommarens projekt, Lilla O:s lekstuga. Mycket trix och fix återstår. Pärlspont och OSB skivor (tror jag det heter) ska upp måling inne och ute, gardiner ska sys och kanske lite vimplar, och så måste vi ju såklart ha fönsterbrädor för lite blomster.


Hoppas på sol även idag!

2 kommentarer:

  1. Den där lekstugan ser jag fram emot att hoppa in i!!!

    Det där med dina pellisar, svarade dig lite inne hos mig. Vad har du för temp i källaren nu? Det beror ju helt på vad du flyttar dom ifrån för temp och vad du har för temp i uterummet. Du måste ju hålla frostfritt för det första.

    SvaraRadera
  2. Snygg lekstuga, gillar den turkos dörren.
    Gah! pelargonerna blir ett test även här.
    Lilla O är mamma upp idagen.

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera