måndag 17 maj 2010

Helgen

Ja den har vi tillbringat i Skåne närmare bestämt i Maglasäte där min mans familj har sommarstuga. Det blev ett besök på den omtalade plantskolan i Löddeköpinge där jag fick försenad födelsedagspresent i form av en stilettfunkia och ett löjtnashjärta i en varm röd nyans.

Funkian ska få stå i vår skuggrabatt på framsidan.

Framsidan måste förövrigt snart genomgå en förvandling, trots pappas idoga arbete med gräsmattan vill den inte riktigt växa...tror där är för skuggigt!

Jag tänker mig en blandning av Italien och ursvenskt. Stenlägga i stället för gräs, eventuellt en upphöjd odlingsbänk, blev inspirerad i allt om Trädgårds senaste nummer, i den tänkte jag plantera lingon och lite annat smått och gott. Vad tror ni om det?

Givetvis måste man få plats med en liten sitthörna också där morgonkaffet kan avnjutas för då är det faktiskt sol här.

Önskar er en fin vecka /Mari

1 kommentar:

  1. Italien och ursvenskt tror jag blir kanon. En sittplats i närheten av lingon i morgonsolen låter som ljuv musik.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera