fredag 7 maj 2010

Sparris



Kan stoltsera med att numera ha fem sparrisplantor! Efter ett av avsnitten av Trädgårdsfredag förra sommaren blev jag inspirerad att inhandla dessa plantor på torget (hos Ingrid och Vivianne som har en massa kul, ta en tur till Rådhustorget när det är torgdag och fynda hos dem).

Det där med sparris är lite långsiktigt för man kan inte skörda de första åren, det klarar inte plantan av, så i år blir det ingen delikat sparrismiddag men nästa år kan man provsmaka...det säger Anette i allafall.

Ja nu är det en ny säsong av Trädgårdsfredag, först blev jag besviken...vart tog Gustav Mandelmann vägen....men sen upptäckte jag att det var rätt trevligt i allafall, det har potetial att bli ett riktigt bra trädgårdsprogram i år också , mer av sådana!

2 kommentarer:

  1. Åh sparris som är så gott! Fantastiskt! Det blev ingen buddleja, jag hittade ingen.. Men jag letar vidare. Helst vill jag nog ha en lila! Hoppas att allt är bra med er! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Mari! Jag hittade till dig genom länken till mig:-) Tack, så trevligt!!

    Så fina bilder du visar!!
    Ha det gott!

    SvaraRadera