onsdag 7 juli 2010

ojojoj vad dagarna flyter iväg!

Ja tufft att hinna blogga om trädgård när det händer som mest i trädgården, och allt annat som ska göras, varas och njutas när det är sommar!

Vi hade Midsommarfirande hemma hos oss massor med god mat, trevliga människor och såklart blommor från trädgården, i vaser här och var! Jag knåpade ihop en liten krans till lilla O...är inte så duktig på sådant skulle vilja gå en kurs för det är ju bra roligt att använda det man har i trädgården till att göra tillvaron vacker. Fast min lilla pärla som är det bästaste mamma vet var nog nöjd med mitt tappra försök till krans.



Honungsrosen blommar nu, kanske som mest i morgon! bilder kommer i veckan...hoppas jag!

Här är en liten bild av chokladblomman jag skrev om, vet inte vad den heter "vetenskapligt"


Må gott!

1 kommentar:

  1. Lilla söta O. Klart att hon tycker att du binder de finaste kransarna till henne!
    Receptet finns på min blogg nu.
    Kul att vi ses på måndag.
    Chokladblomman heter Cosmos atrosanguineus på latin. Visst är den helt underbar!

    Kramar
    Anna

    SvaraRadera