lördag 10 juli 2010

Lavendel i värmen

Vilken härlig värmebölja vi fått, sol, bad, fika på altanen mmmmmm.
Bäst är nog ändå de ljumna kvällarna. Lilla O var jätte varm så vi satte oss i trädgården i kväll vid lavendlen. Anders testade detta i går också och sa att hon gillade doften (han tänkte också på dess lugnande inverkan för nattron :-)). Jo nog var det mysigt men smaken var hon inte förtjust i, Nä usch och fy vad stark det var sa hon.
Får väl tänka mig att skörda lite lavendel snart, för jag tycker om smaken! Smaskens med lavendelskorpor!


Jag kom nyss in efter att ha gått en vända i trädgården med vattenslangen. Sen passade jag på att klippa lite vissna blommor också. Det är en fröjd att använda mina fina sekatör. Jag fick den i julklapp av en stolt mamma som visste hur glad jag skulle bli. Hon hade köpt den på Träslövsträdgård som för övrigt kanske får ett besök av mig på Måndag.


Nu blir det sängen för mig med en god bok.

1 kommentar:

  1. Hej (: Åh, det känns riktigt skönt att höra att det försvann efter födseln för din del, det är faktiskt lite obehagligt när domningarna kommer. Ja, de flesta säger i efterhand att de saknar magen, så jag antar att jag kommer att säga detta också - nu känns det dock bara som jag vill att hon ska komma ut, denna längtan och väntan tär på mig!

    Förresten, jag måste säga att Ofelia är så otroligt söt. Hennes svarta kalufs har bleknat något, ser jag?

    Ha en fin dag i sol och värme! Kram

    SvaraRadera