måndag 12 juli 2010

Vresrorsorna i Dagsås

Vi är några tjejer med det gemensamma intresset TRÄDGÅRD som brukar träffas titt som tätt. Vi kallar oss för Vresrosorna. Ikväll bar det i väg till Dagsås där en av tjejernas föräldrar visade oss sin alldeles underbara trädgård. Trädgården var kuperad och ens egen lilla täppa kändes plötsligt väldigt platt.

Fransiga, frasiga Vallmo!



Sittplats under rosen med shersmin i bakgrunden...


...böljande ros (jag glömmer namnen så fort jag fått höra dem, hur göra för att minnas)



Detta är i allafall en kork Alm (tack Anna för att du präntade in namnet), jag fick med mig ett litet exemplar hem.



Vatten fanns det på flera platser...det porlade vilsamt...fast jag blev lite kissnödig och fick lov att låna toaletten...



här intog vi gott kaffe med dopp, lägg märke till skorstenen, det är en grillkåta!



Vallmo - Ja de fastnade jag för!




Nu har man fyllt på med ny inspiration!











1 kommentar:

  1. Det är kul att besöka andras trädgårdar för dels får man inspiration och dels njuter man av att gå och titta och dofta.
    Ha det bra!

    SvaraRadera